Stensund

Stensund

söndag 13 juli 2014

Sommar, sommar, sommar.....

Sommar, sommar, sommar...........alltså vädret är ju helt i min smak. Vi har tillbringat hela helgen med sol, bad och fiske. Heeeeelt underbart, med ett litet men...... i går lördag, när vi var ute med flotten klantade jag till det lite. Jag stod på flotten och fiskade när jag såg en brems på parasollet, backade lite för att få tag på flaskan med Radar fortfarande med blicken på bremsen, vips så trampade jag i hålet där motorn sitter men stortån hakar naturligtvis i ena brädkanten och jag fläker upp ett redigt sår under tån......ajajaj. Det blödde ganska rikligt och inte hade vi en ynka liten pappersbit på flotten, så vi fick styra hemåt. Där plåstrade jag om min tå, och vi packade om matsäcken och Raimo fixade middag ombord.
Så idag kom Madde, Samuel och Liam på besök. De hade köpt en liten barnpool som Liam lekt med hela dagen, han ville inte sitta i vattnet men kasta bollarna och plaska med händerna tyckte han va kul.
Jag och Samuel tog ett dopp i älven, åååååå det är verkligen skönt, fatta vilken pool, och den har vi bara utanför knuten. Inga fågelparasiter eller tråkig algblomning heller, näe friskt och rent vatten.
Efter middagen som blev mer likt en frukost, kom Nina och Tonny förbi på kaffe, de körde båt.
Nu hoppas vi att vädret håller i sig ett tag till, eller vad säger ni????
Nu ska jag hänga upp mina jobbarkläder så de är torra till imorgon när plikten kallar.

Kvällens ordspråk av George Moore:
"Man reser världen runt på jakt efter det man önskar och hittar det när man kommer hem"

Ha en trevlig kväll alla

Pia
 



2 kommentarer:

  1. Dumt att vi inte stannade..såg ju gott ut det där :)/Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. lite korv går ju alltid ner, ikväll blev det ingen grillning, den bilden var från i går :)

      Radera