Stensund

Stensund

lördag 9 maj 2015

Tur i oturen

Alltså, måste bara än en gång få skryta på att ha förmånen att bo i Sorsele.
Raimo har haft en märklig värk i nacken ett par dagar denna vecka, så på fredag efter lunch eskalerade det och han fick en känsla av att de var tandvärk. Så på fredag efter lunch stegande han in på folktandvården och bad om hjälp. Snälla som de är tog de sig an honom på en gång, och jaa det var en tand som spökade. En timme senare kommer han ut och tandvärken är som bortblåst. Tilläggas kan ju att (om jag nu inte har fått allt om bakfoten) de stänger vid lunchtid på fredagar. Så TACK Peter, jag slapp ha en irriterad Raimo hemma i helgen.


Från det ena till det andra, jag är ju en vädur så det där
med att ordna saker långt i förväg sker ju nästan aldrig, men nu hade det faktiskt hänt. Madde och Samuel ska ju gifta sig sista lördan den här månaden och jag hade ordnat med min klänning och tillhörande accessoarer. Vad händer?????? Joo klänningen jag hade beställt luktade mega mycket parfym. Jaja, jag slängde den i tvätten, nu luktade den mindre men jag tvättade den ytterligare en gång. När den torkat så har den naturligtvis krympt, inte så att den absolut inte går att använda men så pass att den inte blir skön. Nu måste jag fixa en ny............gaaahhhhh. Näe nu ska jag inte försöka var så förutseende nån fler gång.
Nu ska titta vidare på tv:n men först citatet av Bertrand Russel:
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel"

go´natt

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar